ΠΥΡΙΚΑΥΣΤΕΣ ΠΟΛΕΙΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας φιλοξενεί τις μέρος των εκδηλώσεων «Πυρίκαυστες Πόλεις» που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Αισθητικής σε συνεργασία με την ομάδα «Εικαστικοί Διάλογοι».
Το συνολικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων με τίτλο «Πυρίκαυστες Πόλεις» εστιάζει στο ζήτημα της ισοπέδωσης πόλεων και γενοκτονιών ξεκινώντας από την Τροία και την Μίλητο μέχρι σήμερα.
Στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
1. Την εικαστική έκθεση «Οι πορτολάνοι των GPS»
ΠΑΛΑΙΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ (αγωνιστών πολυτεχνείου & Γ. Καραϊσκάκη)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΩΣ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 17.00 – 20.30
Εγκαίνια: Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 20.00
ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ – ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Ξενής Σαχίνης, Γιάννης Φωκάς, Γιώργος Σκυλογιάννης , Κυριάκος Μορταράκος, Δημήτρης Ζουρούδης.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ –ΟΥΣΕΣ / ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΟΙ: Γιώργος Δρόσος, Μαρία Βοζαλή, Ράνια Φραγκουλίδου, Ελένη Θεοφυλάκτου, Νίκος Τόλης, Δημήτρης Μέρτζος, Γιώργος Παγγοζίδης, Ειρήνη Χαβιάρα , Περικλής Χατζόπουλος, Νένσυ Μπράμα, Δήμητρα Λιόγκα, Ιωάννα Φλώρου, Κατερίνα Δούναβη, Νίνα Προύσαλη, Τινατίνη Ποπιασβίλι, Ιορδάνης Ναυρούζογλου, Τζένη Φαλιαρίδου, Μαρία Δουμάνη.
Θα εκτίθεται το επετειακό μετάλλιο του μικρογλύπτη –αργυροχρυσοχόου
Αγαμέμνονα Φώτσαλη.
2. Την μουσικοθεατρική παράσταση «Πόρνες στα Βούρλα ή Κάτι να Μείνει από Μένα»
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 20.00
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ (Μ. ΑΣΙΑΣ 24, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ)
Μουσικοθεατρική παράσταση, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο-χρονικό της Τέτης Σώλου που ήδη βρίσκεται στην 2η έκδοσή του.
Ένα χρονικό «μετά μουσικής» αφιερωμένο με τρυφερότητα στην μνήμη των κοριτσιών, πολλές από αυτές προσφυγοπούλες αναγκεμένες, που πέρασαν από το «τεράστιο δημόσιο μπορντέλο στην Δραπετσώνα που έφτιαξε ο Δήμος Πειραιά και λειτούργησε υπό την προστασία του Κράτους και την περιφρούρηση της Αστυνομίας» από το 1873 που χτίστηκε μέχρι την τελική κατεδάφισή του εκατό χρόνια μετά, επί δικτατορίας των συνταγματαρχών.
Οι δικές τους κραυγές και οι δικοί τους λυγμοί πλέκονται με τις σκιές, τις μουσικές και τις φωνές του Μάρκου, του Τούντα, του Δελιά, του Καρίπη, του Παπάζογλου, της Εσκενάζη, φτιάχνοντας το μωσαϊκό μιας εποχής που νομίζουμε πως χάθηκε, αλλά στην ουσία είναι πάντα εκεί, χαμένη μέσα σε όλους μας, χωρίς να ξέρουμε πώς και πού. Με αυτή την παράσταση θέλουμε να καταγραφεί και να μείνει στην συλλογική εθνική μνήμη και συνείδηση για πάντα.
Σε ρόλο αφηγήτριας η ίδια η συγγραφέας Τέτη Σώλου. Παίζουν και τραγουδούν οι: Κατερίνα Σκορδαλάκη, Αμαλία Αυγουστάκη, Ρουμπίνη Χονδρουδάκη.
Επιλογή τραγουδιών, ενορχηστρώσεις, πιάνο επί σκηνής: Υβόνη Σιέμου.
Θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
3. Το συμφωνικό έργο «Αριστοτέλη Χαίρειν- τα Πορτραίτα των Προγόνων μας»
ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 20.00
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α. ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ (Μ. ΑΣΙΑΣ 24, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ)
Συμφωνικό έργο του Ελευθέριου Καλκάνη, που έχει παρουσιαστεί στο Ηρώδειο το 2016 στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Συνεδρίου Φιλοσοφίας για τα 1500 χρόνια από τον θάνατο του Αριστοτέλη σε οργάνωση της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας (ΕΦΕ).
Πρωταγωνιστούν οι λυρικές σοπράνο:
Ειρήνη Κώνστα, Νάνσυ Παπακωνσταντίου και Βανέσα Καλκάνη καθώς και ο τενόρος-ηθοποιός Αντούλιο Ρικέττα.
Παρεμβάλλεται εικαστικό δρώμενο από την performer - εικαστικό Ελένη Θεοδωρίδου, ενώ το υποκριτικό κομμάτι υποστηρίζεται από την Τζίνη Γεννηματά. Συμβάλλει η έφηβη άλτο μελοντραμάτικα Λίλα Ρικέττα.
Εκτέλεση μουσικής από κουιντέτο οργάνων υπό την διεύθυνση του συνθέτη. Λιμπρέτι Γιώργου Σκυλογιάννη, Χ.Λ. Μπόρχες, Ρ.Μ. Ρίλκε
Η ιδέα της μεταμοντέρνας αυτής όπερας, που συνδυάζει κλασικές φόρμες, παραδοσιακά τραγούδια της Ιωνίας και εικαστικά-υποκριτικά δρώμενα, βασίζεται στον ορισμό της Πόλης όπως τον αποδίδει ο Αριστοτέλης και στην παρατήρηση του διακεκριμένου ιστορικού Μαρκ Μαζάουερ στο βιβλίο του Σκοτεινή Ήπειρος, αναφορικά με την συνεχή και επαναλαμβανόμενη τάση του «πολιτισμένου» κόσμου, να συνεχίζει να ισοπεδώνει πόλεις και να διενεργεί «επιστημονικά» γενοκτονίες.
Τα τρία πνεύματα (zeitgeist) της Αρχαιότητας, του Βυζαντίου και του Νεοκλασσικισμού παρατηρούν τα ιστορικά τεκτενόμενα, όμως οι τρεις μοίρες του Πλάτωνα (Κλωθώ- Λάχεσις – Ατροπός) σχεδιάζουν διαφορότροπα. Εν μέσω όλων αυτών ο Άνθρωπος παρουσιάζει πότε το φιλοσοφικό και ρασιοναλιστικό του πρόσωπο, πότε την ταυτότητα του δολοφόνου-κατακτητή και πότε την ψυχή του αυτοθυσιαζόμενου ήρωα.
Ο Θάνατος θέτει το ερώτημα γιατί τα όμορφα χωριά όμορφα καίγονται;