Ακολουθήστε μας:
Κείμενο
Από
Έως

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 629

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας , και με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση κατέθεσε το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.

Το πολυνομοσχέδιο έρχεται σε συνέχεια όλων των αντι-εκπαιδευτικών μνημονιακών πολιτικών των τελευταίων χρόνων. Οι όποιες κατακτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος την προηγουμένη περίοδο, αναιρούνται. Οι περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις- συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα έχουν άμεσες συνέπειες στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Οι αναδιαρθρώσεις που προωθούνται έχουν στόχο το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών , όπως και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ένα ατελείωτο τείχος από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες ορθώνεται μπροστά στο μαθητικό πληθυσμό. Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο για όποιον αντέχει οικονομικά και ψυχολογικά. Πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, πίσω από κάθε εφηβική σκανδαλιά υψώνεται η δαμόκλειος απειλή της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που θα ακολουθεί ως ανεξίτηλο στίγμα κάθε «ταραξία» για τον υπόλοιπο εργασιακό και κοινωνικό του βίο. Η αξιολόγηση αποτελεί το μέσο και το όχημα για την επιβολή όλων των αντι-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων .

Το σχολείο της μόρφωσης συνεχίζει να μετατρέπεται σε σχολείο των κατακερματισμένων δεξιοτήτων στα πρότυπα και τις ανάγκες της αγοράς, των εργοδοτών και των αφεντικών. Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου σταδιακά μεταλλάσσεται σε ωρολόγιο πρόγραμμα δημοτικού σχολείου με διακριτά αντικείμενα, ενώ πάνω από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού πέφτει βαριά η σκιά του εξεταστικού κάτεργου της δευτεροβάθμιας.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας – με εκπρόθεσμη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο – νομοθετεί τη ζωντανή ή μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση του μαθήματος.

Η βιντεοσκόπηση της διδασκαλίας προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.

Η σχολική αίθουσα είναι χώρος απαραβίαστος, ανήκει στην κοινότητα της τάξης δεν μπορεί να ελέγχεται και να παρακολουθείται.

Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί να μην μπουν κάμερες στις σχολικές τάξεις, είναι μια μάχη όλης της κοινωνίας .

Παράλληλα το άνοιγμα των σχολείων χωρίς την χρηματοδότηση των δήμων και των Σχολικών Επιτροπών , με τις ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Απαιτούμε την άμεση χρηματοδότηση των σχολείων , ζητάμε διορισμούς σε μόνιμο προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων.

Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς στον αγώνα που δίνουν για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου .

Ζητάμε την άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου και της τροπολογίας.

 

ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΕΠ

επιστροφή στην κορυφή